Περί έρωτος και ερωτισμού ο λόγος...

 

Ερωτισμός  είναι τα στοιχεία που δείχνουν ή δημιουργούν ερωτική διάθεση λεει το Wiki. Αλλά τί  είναι ερωτική διάθεση;

Ερώτας λεει το wiki ότι η αντίληψη του τι είναι έρωτας διαφέρει ανάμεσα στους λαούς. Οι Ρωμαίοι πίστευαν ότι ο έρωτας ήταν ένα συναίσθημα άγριο ή απλό, χωρίς τίποτα το πνευματικό, και στρεφόταν γύρω από την εξωτερική ομορφιά της γυναίκας με τελικό σκοπό την ηδονή και την τεκνοποίηση. Συνήθως, στον έρωτα συμπεριλαμβανόταν και η εγκατάλειψη της ερωμένης. Με την έλευση του Χριστιανισμού, σε πολλούς θρύλους της Βόρειας Ευρώπης παρατηρείται ο λεγόμενος ιπποτικός έρωτας. Από αυτή την έννοια, μετά το τέλος του Μεσαίωνα προήλθε ο ρομαντικός έρωτας. Μια παρερμήνευση αυτού του έρωτα ήταν ο πλατωνικός έρωτας, η αγνή αγάπη που δεν αποσκοπεί στη σαρκική ηδονή.



Παραθέτω ενα απόσπασμα από το δοκίμιο του Οκτάβιου Πας "Διπλή φλόγα, έρωτας και ερωτισμός"

"O ερωτισμός, από τη φύση του, είναι επιθυμία για υπέρβαση. Ο ερωτισμός είναι πριν και πάνω απ’ όλα η διψασμένη επιθυμία για τον άλλο. Η ελευθεριότητα ως έκφραση του πόθου και της οξυμένης φαντασίας είναι πανάρχαια. Ως σκέψη και ως πραγματική φιλοσοφία είναι σχετικά σύγχρονη. 

Η πρώτη φιλοσοφική αντιμετώπιση του έρωτα γίνεται στο «Φαίδρο» και το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα. Στο «Συμπόσιο» ο Αριστοφάνης για να εξηγήσει το μυστήριο της οικουμενικής έλξης προσφεύγει στο μύθο του αρχέγονου ανδρόγυνου. Σύμφωνα με αυτόν, παλαιότερα, υπήρχαν -όπως και σήμερα- τρία φύλλα: το αρσενικό, το θηλυκό και το ανδρόγυνο, αποτελούμενο από διπλά όντα. Το ανδρόγυνο φύλο ήταν ιδιαίτερα δυνατό και έξυπνο και απειλούσε τους θεούς. Για να το υποτάξει ο Δίας το διαίρεσε. Έκτοτε τα χωρισμένα μισά αναζητούν το συμπληρωματικό τους. Συνεπώς είμαστε όντα ατελή και η ερωτική επιθυμία είναι μια διαρκής δίψα για ολοκλήρωση. Χωρίς εκείνον ή εκείνη δεν είμαστε ο εαυτός μας σύμφωνα με την «ποιητική μεταφορά» του μύθου. 

Αντίθετα, για τη Διοτίμα του Σωκράτη ο έρωτας είναι δαίμονας, ένα πνεύμα, που ζει εν τω μεταξύ, ανάμεσα στους θεούς και τους ανθρώπους, ανάμεσα στις δύο πραγματικότητες, ή καλύτερα ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία. Πρόκειται δηλαδή για έναν διαμεσολαβητή, έναν προξενητή, ένα medium που φέρνει σε επικοινωνία και ενώνει τα έμβια όντα. Είναι γιος του Πόρου και της Πενίας και φέρνει ακόμη σε επικοινωνία το φως με τη σκιά, τον αισθητό κόσμο με τις ιδέες. Ως γιος της Πενίας προσδοκά και αναζητάει τον πλούτο, ως γιος του Πόρου είναι γενναιόδωρος και υπόκειται στη δαπάνη, μοιράζοντας τα αγαθά. Είναι ο «ερών» που ζητά, το «ερώμενον» που δίνει. Οι ερωτευμένοι «εγκυμονούν εις την ψυχήν», συλλαμβάνουν μέσω της σκέψης λέει ο Πλάτων. Στο Συμπόσιο η Διοτίμα βλέπει τον έρωτα σαν κλίμακα. Στο κάτω μέρος ο έρωτας ενός ωραίου σώματος, ύστερα ο έρωτας πολλών ωραίων σωμάτων, κατόπιν ο έρωτας της ίδιας της ομορφιάς, στη συνέχεια ο έρωτας της ενάρετης ψυχής, τέλος ο έρωτας της άυλης ομορφιάς. Μ’ αυτό τον τρόπο ο έρωτας γίνεται η ανοδική πορεία προς το «απόλυτο κάλλος» που είναι και ο δρόμος προς την αθανασία». Η ερωτική συνάντηση αρχίζει με τη θέα του κορμιού που ποθούμε. Ντυμένο ή γυμνό, το κορμί είναι μια παρουσία, μια μορφή η οποία, προς στιγμή, είναι όλες οι μορφές του κόσμου. Μόλις αγκαλιάσουμε τη μορφή αυτή, παύουμε να την αντιλαμβανόμαστε ως παρουσία και τη συλλαμβάνουμε ως συγκεκριμένη ύλη, απτή, που χωράει στην αγκαλιά μας και η οποία, παρόλα αυτά, είναι απεριόριστη. Χανόμαστε ως πρόσωπα και βρισκόμαστε ως αισθήσεις. Όσο η αίσθηση γίνεται πιο έντονη, το κορμί που αγκαλιάζουμε γίνεται πιο αχανές. Αίσθηση του απείρου. Το κορμί μας χάνεται μέσα στο άλλο κορμί. Το σαρκικό αγκάλιασμα είναι η κορύφωση του κορμιού και η απώλειά του. "





Στο βιβλίο της η Perel Esther "Ερωτική νοημοσύνη" αναφέρει: 

"Ο ερωτισμός ειναι η καλλιέργεια του ενθουσιασμού μια σκόπιμη αναζήτηση της απόλαυσης.  Όπως ένα ποίημα ο ερωτισμός δεν είναι γραμμικός. Περιφέρεται και επιστρέφει. Μας δείχνει τα αόρατα αυτά που φαίνονται μόνο με τα μάτια της ψυχής. Μας αποκαλύπτει εναν άλλον κόσμο μεσα σε αυτόν που ζούμε. Οι αισθήσεις γίνονται υπηρέτες της φαντασίας επιτρέποντας μας να δούμε το αόρατο και να ακούσουμε το ανήκουστο.  Συνυφασμένος με τη φαντασία, είναι μια άλλη μορφή παιχνιδιού. Θεωρώ το παιχνίδι μια εναλλακτική πραγματικότητα ανάμεσα στο απτό και το φανταστικό, ενα ασφαλές μέρος που πειραματιζόμαστε και ρισκάρουμε.  Μέσω του παιχνιδιού παύουμε να είμαστε δύσπιστοι - προσποιούμαστε ότι κάτι είναι αληθινό. Η σοβαρότητα δεν έχει θέση εδω. Εξ ορισμού το παιχνίδι είναι ξέγνοιαστο και φυσικό."

Το παιχνίδι λοίπον είναι εξίσου σημαντίκο στους ενήλικες και εκφράζεται μέσω της δημιουργικής φαντάσιας. Παιρνόντας ως δεδομένο ότι η ερωτική επαφή είναι απαραίτητη βιολογική ανάγκη του ενηλικά... αλλά τι σημαίνει για το κάθε φύλο και πως συνήθως παρουσιάζεται;;

Ο άνδρας λειτουργεί περισσότερο κινούμενος από την ανάγκη του για βιολογική ικανοποίηση και σας «κυνηγός», που θα επιβεβαιωθεί μέσα από τη γυναίκα, που θα του δείξει ότι τον επιθυμεί ως εραστή της.  Η προσδοκία του εστιάζεται κυρίως στην ανάγκη του να αποδείξει ότι είναι ένας καλός εραστής, επαρκής να ικανοποιήσει μια γυναίκα. Το σεξ είναι αυτό που τον καθορίζει ως άνδρα και που παίζει μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικής του ταυτότητας.  Καθώς ο άνδρας ωριμάζει η καλή σεξουαλική ζωή μέσα σε μια σχέση αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα, που τον κάνει να αισθάνεται επιτυχημένο, δυνατό και αρεστό και τον συμπληρώνει η εικόνα του καλού εραστή.

Αντίστοιχα, η γυναίκα μέσα από το σεξ νιώθει να αναγνωρίζεται η θηλυκότητά της και να ενισχύεται η αυτόεικόνα της. Αντιλαμβάνεται τη δύναμη της όμορφιας της και με αυτό το τρόπο επιβεβαιώνεται. Ωστόσο, η νεαρή γυναίκα φαίνεται να θέτει ως πιο σημαντικά κριτήρια τη συντροφικότητα, τη τρυφερότητα και τη συναισθηματική πληρότητα και αναζητά την ψυχική πληρότητα μιας καλής συντροφικής σχέσης.   Η γυναίκα όσο μεγαλώνει και εξοικειώνεται περισσότερο με το σώμα της και τη σεξουαλικότητά της, απενοχοποιεί το σεξ και διεκδικεί πιο δυναμικά τη σεξουαλική της ικανοποίηση.  Για αυτό το λόγο, η σεξουαλική επαφή γίνεται και για εκείνη ένα πολύ βασικό κριτήριο της σχέσης της.


Η θεραπεία Gestalt πιστεύει πως όσο ένα άτομο είναι λιγότερο σε συμβολή(να θεωρούν ότι είναι ένα και δεν ξεχωρίζουν από τον άλλον) και περισσότερο σε επαφή κατά τη διάρκεια της πράξης, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει το άτομο να απολαύσει το πραγματικό πάθος και ερωτισμό μέσα απο την συνεύρεση. Οπότε....


Φιλιά πολλά λοιπόν!!!

Εβίτα









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φιλία (Χαλίλ Γκιμπράν "Ο Προφήτης”)

Κρυφή ή Κρυμμένη Αρμονία

Θα είσαι υπεύθυνος για πάντα για ό,τι έχεις εξημερώσει...